Tjuvlyssnat x2. Barninspirerat!

3kommentarer

X-tåg, Gävle - Ljusdal

En mamma sitter med sina två barn på tåget. Hon försöker så gott det går att underhålla sina rastlösa barn under resan.
Mamman (till sonen ~5): Här, jag tog med en pysselbok åt dig så du kan pyssla lite!
Sonen: Kan man vinna pengar?
Mamman: Nej det tror jag inte?
Sonen: Då vill jag inte!

Skanseningången, Stockholm

Äldre par ~70 med barnbarn ~6 köper två likadana ballonger.
Barnbarnet: Jippie, två ballonger!
Kvinnan: Ja, men vi ska ge en till Rasmus när vi kommer hem.
De går en bit och plötsligt smäller en av de två ballongerna som mannen har i handen.
Barnbarnet (direkt): Oj, Rasmus ballong gick sönder!

Jag kan inte avgöra vilken jag tycker är bäst, skrattar gott åt båda. :D

3 kommentarer

Erika

27 Jun 2007 19:16

Haha, vad bra de va.
"Hans ballong gick sönder" =D var självklart för honom att det var brorsans och inte hans =P
Kram <3

Johanna

28 Jun 2007 08:57

Haha kuliga ;D
Det ska bli jättehärligt att rida tkr jag också :) Rider du eller? PusPuss

knivlisa

28 Jun 2007 10:34

hahaha.. dom var asbra båda två.

Kommentera

Publiceras ej