Valborg

0kommentarer

Firade valborg hos Johannas syster och hennes familj. Åt jättegod mat! Potatisgratäng, grillspett med kyckling och lax, sallad, sås och efterätt; blåbärspaj med vaniljglass. Tittade på brasan sen också, och fyrverkerierna. Kunde inte sluta tänka på våra stackars hästar o hundar där hemma dock. Kören sjöng hemskt dåligt, men det verkade bara vara jag som tyckte det. (?) Antagligen var det dålig kvalitet på högtalarna eller nåt för det skärde sig i mina öron. Och rätt som det var så började alla applådera, jag hängde med bäst jag kunde men jag hade ingen aning om vad jag applådera åt. Någon höll ett tal och berättade en dikt men dikten var väldigt...hmm... speciell? Kunde bara uppfatta; "kasta hatten i sjön för nu ska flinten blottas" eller nåt sånt. Var dock bara jag som skrattade åt det. Är tydligen inte så bra på det här med poesi.

Kommentera

Publiceras ej