Inte många dagar kvar

1kommentarer

Det blev en del i stan, köpte solskyddsgrejer för 332:-...gulp... Hoppade på apotekets erbjudande med att få ett resekit värt 80:- om man köpte solskydd för 250:-. Resekitet var med schampoo, balsam, lotion och duschcreme från apoliva. Jao, det kan ju bli användbart... Men shit vad dyrt dte är med sånna här grejer! Jag fick inte så mycket trots allt... En flaska solskydd, ett solstick för ansikte, en tub vattenfast solcreme som man ska ha med sig till stranden och en flaska after sun! Ska ta med mig en rejäl förpackning solcreme som vi haft här hemma också, med lite svagare skydd. Seriöst jag är ubernoga med det här! Förstör hela semestern att se ut som en prickig korv....
Jag köpte också armband, så snyggt mot solbrännan(just nu obefintlig), en rosa tygväska till stranden, sminkborttagningsservetter och flip-flops! Louise och jag käkade på donken också, höhö, och fiskmåsarna försökte ta våran mat! Dom störtdök och försökta gripa tag i allt... Men dom fick inte tag på nåt, vi blev lika agrresiva som dom mot slutet, grouwr.

Igår så jobbade Louise och jag på reastaurangen hela dagen typ:) Nej men en 6-7 timmar blev det ju(500:- blev min löning, yes!), plockade ogräs, målade, grävde, planterade, tvättade fönster, krattade och vattnade. Och just det! Städade rastplats toaletten! Fi fan....
Sen kom Anette och red igen, yes det är miss mystery rider:D Dagen innan skrittade hon bara på banan för att vänja sig, och så fick hon rida tillbaka till hagen genom samhället... Gick skitbra!
Men den här gången bestämde vi oss för att det vara värt att testa traven, Millie var rätt het så hon fick ofrivilligt känna på galoppen också, jag fick sen hoppa upp och låta henne galoppera av sig(jag bara sitter där, hon springer av sig självt runt i paddocken- när hon stannar är hon nöjd, konstig häst jag har...) och sen gick det bättre, en hel långsida utan några försök att öka takten fick vi till iaf;) Skritta av o så var vi klara för dagen!

Idag ska louise och jag iväg till valdemarsvik och packa ved hos våran gemensamma kusin och lille jacob! Jobb jobb, sen blir det en ledig helg med kanske skräckfilmskväll lördag och fotbolls em på söndag! Sen kommer mera jobb antagligen, nån dag ska väl mamma och jag smita iväg till stan och försöka hitta en resväska till mig:) Min är hos syrran i Solna, pappas är för stor resp. för liten så det blir bara att försöka hitta ett mellanting. Nu är det nära! 8:e åker jag till Stockholm, 9:e till spanien!

1 kommentarer

Erika

27 Jun 2008 11:21

Så bra :) Ja de brukar ju bli så, kul att de funkar bra med Millie och Anett också! :D

Kommentera

Publiceras ej