Blandat

0kommentarer

Idag gick jag iväg på en långpromenad efter frukost, och stannade vid mataffären och umeälven efteråt, yepp den här gången hittade jag! Satt där på en parkbänk och njöt av solen en bra stund, superhärligt. Har en riktig bildbomb därifrån också, men den kommer senare, har varit mer bilder än text senaste dagarna så det är bäst jag skriver av mig.

Jag har blivit moster! 2e oktober klockan 05.13, 3995 gram, 54 centilång.. en rejäl bit med andra ord:) Grattis Maria och Daniel + Elin! Återstår se när man får se underverket, om plugget lättar eller om det dröjer till jul. Jag tror att jag får 3 veckor jullov, mellan 19 december och 9 januari, men man vet aldrig. Som det ser ut kommer det inte vara någon tenta precis efter heller, bara ett seminarie som man ska ha läst en bok till, men det är ju enkelt! LEEEEEDIIIIIGHEEEET...

Jag har också hört från söt-Millies fodervärd, och det fungerar så bra och de är så glada för henne:) Och fortfarande lite chockade över att hon lyckats smälta deras tidigare häst som inte gillar andra hästar nåt vidare "Benson och Millie har blivit som värsta äkta paret" Och de kallar henne millie-millionen, och de provade att hoppa idag och Millie tyckte det var riktigt kul(hon älskar sånt!) OCH "Hon är så himla busig och påhittig, vi trivs verkligen med henne". De påpekar också ett par gånger att hon är en väldigt unik häst och verkligen en på miljonen, så personlig och rolig. Det värmer ett modershjärta!

Jaaaa det blir mer matbilder haha.. Jag gjorde nämligen en gryta igår för att fira hösten(vinter häruppe, det är snorkallt) köpte till och med lite lite kantareller 0_o Var bara till 2 portioner(jag har bara en liten kastrull) så det blev inte hutlöst, men ändå konstigt att köpa superdyrt när man är van vid att trampa ner dem på promenad med hundarna i princip. Hursomhelst; med nötkött, morötter, viltkrydda, grädde och fond blev det asgott!
Och jaa, jag har bara en liten kastrull så jag fick inte plats med potatis i, och i brist på fler kastruller kunde jag inte koka bredvid heller. Dålig planering! Så i hungersnöd blev det bara kött och morötter, gott endå! 


Tonfisk, tomat, mache, ruccola och spenat(såklart..)


Kvällsgott:

Kommentera

Publiceras ej