Spännande

0kommentarer

Tog ett roligt beslut idag, jag har blivit medlem i Unga Aktiesparare, UA, och kommer gå deras grundutbildning i privatekonomi nu i höst. Det är bara sex tillfällen, och krockar inte med mitt vanliga schema, så varför inte?
 
 
Det här är ju inte en utbildning som hör till universitetet, det är en ideell organisation med universitetslärare(och bankfolk), för de som är intresserade och vill veta mer om sparande, aktier, börsen och fondplacering. Medlemsavgiften är 225:-/år och då får man privatekonomi-kit, tidningsprenumeration och dessutom den här "utbildningen" samt en del rabatter. Jag längtar till första tillfället på måndag, hoppas att jag gillar upplägget(annars kan man alltid dra sig ur) och finner det lika intressant som det mesta annat inom ekonomi!
 
Jag ÄLSKADE ju när vi läste lite ekonomisk historia i Historia A, nu är ju det här väldigt annorlunda, men jag är logiskt/tekniskt lagd och gillar att lära mig sånt här.

Kommentera

Publiceras ej