Sol, möbelflytt och fika

0kommentarer

Det har varit riktigt riktigt varmt ett tag nu, och guuuuu så härligt. Häromdagen cyklade jag och grabbsen ut till Nydalasjöns badplats och slappade i solen. Men badade ICKE, nej så roligt ska vi inte ha, vattnet är fortfarande kallt som attan. 
 
 
På kvällen hjälpte vi Annelie att flytta en soffa till soptippen, vilket även innebar att hyra släpvagn, koppla släpvagn och backa med släpvagn. Och tack pappa för alla gånger jag fått vinka, veva och varit med på liknande ting, för inte sjutton kunde någon annan ur sällskapet göra något av det. 
Jag sa till Annelie efter 10 minuters sparkande på släpkärran: "Hämta mack-gubben så han får kolla att jag inte gjort fel!" och tillbaka kom hon med.... Erik Saade..? 
 
Saade-kopian sparkade också lite på släpkärran och sa att det var okej. Så iväg for vi alltså med något som jag egenhändigt kopplat ihop. Riskfyllt. Helt klart. Men vi klarade det, och efter att ha kört runt bostadsområdet ett dussin gånger för att klura ut ett sätt att få på soffan UTAN att backa med bil och släp, fick vi även på den och kunde åka till tippen och lasta av. Även här utan att backa en endaste gång. 
 
 
Gårdagen spenderade jag såhär. Hur härligt som helst! Sen mötte jag upp Arvid och vi cyklade till centrum, strosade runt, och tog en gofika. Helt klart godkänd dag!
 
Nu på morgonen gjorde jag äggmackor och brownies och gick över till parken bredvid Arvids lägenhet så vi kunde käka frukost i solen. En spontanpicknik innan det var dags att återvända till plugget!

 
 
 

Kommentera

Publiceras ej