Agnes

0kommentarer

Idag fyller min lillasyster Agnes år, grattis till den lilla tösabiten!
 
Vi träffas ju så sällan jag och Agnes, men hon är ju liksom i tankarna ändå. Skrattar hon fortfarande så där bubblande så hon nästan kiknar när man gömmer sig för henne? Kan hon trotsa order med bestämd blick precis som när hon var två? Kommer hon växa upp och vara en vild själ eller en försiktig grubblare, kanske båda?
Jag hoppas att hon kan se vackra saker i blygsamma platser där andra inte ser något alls. Jag hoppas att hon hittar någon att krama när det är kallt. Jag hoppas hon stiger upp varje morgon och tänker att hon är underbar precis som hon är. Jag vill att hon ska gå en väg i livet, inte för att hon måste, utan för att hon vill och känner att det är bäst. Jag vill att hon ska tycka att misstag är helt okej och kunna känna lite "skit it". Jag vill att hon ska ha såna där dagar då hon bara är så lycklig att det knappt går att hålla det inom sig. Att dagarna då hon skuttar fram istället för att gå blir många. Jag vet att hon kommer klara sig finfint.
Att hon kommer våga säga emot med den där bestämda blicken.
Jag vet framför allt, att hon kommer skratta sådär bubblande.
Tokfia
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej