Ledig helg

0kommentarer

 
En nymålad ren
 
Nu så ska vi se vad som hänt sedan sist. Jo snön har fallit, ordentligt! Över en natt bara, tjong så var det vitt.
Funderar på att gå en liten kurs i släktforskning på vuxenskolan, får se om jag får tummen ur och tar mig an den, skulle vara nyttigt! För övrigt går nya jobbet riktigt riktigt bra, trivs nåt otroligt och har vant mig vid nattjobb och kroppen har äntligen fattat den nya dygnsrytmen(förut var den lite "jag är hungrig, nu ska jag sova, åh herregud jag mår illa, ÄTA NU?, det gör ont överallt, det är mörkt ute, soooova, hungrig osv"). Får extrapass också så min fasta 60% blir heltid lätt som en plätt. Har dock ramlat nerför trappen på jobbet TVÅ GÅNGER så den här lediga helgen får jag tillbringa i soffan med värmepåsar på höft och rygg. Min kund sa att hon aldrig sett någon falla en våning, gå ner i ofrivillig spagat och sedan skutta upp och tjoa "Det är ingen fara jag mår bra, ska jag hjälpa dig med lådan där, tack taaaack". Serviceinställning och adrenalin i kombination. 
 
Nä nu ska jag ta på mig mina nya termobyxor och vinterjackan och sakta sakta vandra över till Marcus i stel kropp, det vankas tv-seriemaraton och té tror jag. Otroligt att han står ut med mig, inatt for jag runt som en galning för att hitta något bekvämt för ryggen, hade jättesvårt att sova, väckte honom, och somnade. Delad sömnlöshet är dubbel sömnlöshet. Eller den andres sömnlöshet. 
 
Åker kanske till Finland i slutet på månaden igen, beror lite på om isarna hinner frysa ordentligt för vi ska tydligen åka snöskoter tror han. Hahahahaha. Tror han. 
Dörren ni ser närmast hitåt på mittenvåningen, där bor jag!
 
 
 
Det ni ser här på bilden nedanför är älven och design/arkitekt/vad-det-nu-heter-skolan och den högre kuben är bildmuseet, bakom skymtar man vita hus, det är Norrlands Universitetssjukhus och precis där bredvid bor jag!
 
 
 
Ja vi äter frukost 12.40.... Och jag sitter inte på golvet och smygfotar utan jag ligger i soffan!
 
 

Kommentera

Publiceras ej