Första dagen

0kommentarer

Jaa, första dagen på västervik gymnasium:D Tänker inte tråka ut er med en massa information utan tar det kortfattat. Skolan kommer det ta ett tag att vänja sig vid, jag oroar mig inte så mkt för att jag inte ska hitta rätt klassrum, jag litar på att min envishet tillslut tar mig dit jag ska. Så svårt kan det ju inte vara, bara att springa omkring och läsa på dörrarna tills man hittar rätt:d Mina två faddrar i tvåan försökte förklara nåt slags system för hur klassrummen låg utplacerade, tydligen skulle det finnas ett enkelt system för att hitta rätt, men båda två hade glömt bort hur det var:D Gillar mina klasskamrater också, alla är kreativa och roliga att vara med, finns två riktigt tokroliga tjejer i min klass, och när man är med dom kan man inte låta bli att skratta hela tiden, haha, sånna människor gillar jag. Och en annan tjej är riktigt intressant, liten söt tjej som klär sig mest i rosa och har en massa accesoarer, allt i vitt och rikigt ljusljusrosa, gillar henne även fast jag bara pratade med henne helt kort. Hon känner ingen i den här klassen sen tidigare och hennes sätt att vara så oberörd, kan inte tänka mig att hon skulle kunna bli stressad eller orolig över nåt. Hon var märkligt lugn på nåt sätt. Ja, jag gillar verkligen estetmänniskorna, ingen är vanlig om man kan uttrycka det så. Och alla var jättetrevliga och kom fram o pratade och var öppna och utåtriktade, det gillar jag. Ja, nog kan jag nog stå ut med den här klassen och den här skolan i tre år till, det ska nog inte vara nåt problem, det enda lilla mörka moln i kanten är att Icka o jag knappt hinner träffas nån gåg under dagen, idag till exempel blev det bara ett kort samtal på lunchrasten, men man får hoppas att det blir bättre när man kommit in i schemat o känner sig lite mer hemmastadd.

Allt från mig för idag, imårrn går jag bara i skolan till elva, och då ska vi vara på nåt ställe utanför stan o spela beachvolleyboll och andra sporter, det blir nog kul.

Kommentera

Publiceras ej