Söndag: Akuten!

0kommentarer

Ja, framåt eftermiddag-kvällen så fick jag så ont i bröstkorgen att jag fick svårt att andas, så pappa fick komma och hämta mig och så åkte vi till sjukhuset. Jag fick göra en massa tester; Först lyssnade hon på lungorna och hjärtat, sen kom en sköterska och då fick jag ta blodprov, blev livrädd men det var ju bara en sån där pang-grej i fingret, känns ju inte, och så mättes febern. Sen tog dom EKG, det skulle enligt sköterskan inte göra ett dugg ont men när man hade såna där sugkoppar över hela kroppen som nöp fast i skinnet gjorde det faktiskt ont! Och så sist ett urinprov. Efter alla dessa tester och en massa väntan så kom dom fram till att jag hade inflammation i bröstbenet, det gör jätteont men är inte allvarligt eller farligt på nåt sätt. Sen fick jag smärtstillande och grejer, och sen fick jag åka hem. Var så jäkla trött och allmänt slutkörd, så jag stannade hemma idag, har inga viktiga lektioner eller nåt, kan ta ikapp det jag missade idag. Imårrn kommer jag!

Kändes fånigt faktiskt, kände mig döende när jag kom in och under dom läskiga testerna(jag menar, EKG är ju ingen standardprocedur) och sen visade det sig att det bara var överansträngda muskler där revbenen går ihop, troligen efter allt hostande. Kändes jättefånigt, men läkaren tröstade med att det gör faktiskt jätteont att ha inflammation i bröstbenet, och att man ofta får svårt att andas, så jag överreagerade inte.

Kollade på film mitt på dagen också, Death Proof. Den är ju av Quentin Tarantino(Kill Bill, Pulp Fiction m.m.) och hans sätt att göra film är ju lite speciellt, passar inte alla i smaken alltid:D Den här är en klassisk Tarantino-rulle, och den slutar asbra! Eller, hela sista halvan är jättebra, början är lite seg, MEN SEN! Whihooo! Girlpower, yeah, yeah! 

Kommentera

Publiceras ej