Sov inte på bussen!

1kommentarer

Torsdag: Maamma jobbade på julbordet även den kvällen så syrran kom från Linköping och höll mig sällskap. På kvällen och även natten innan hade jag varit med om en del spökliga incidenter, vilket slutade med att jag inte vågade sova i mitt rum utan gick och la mig hos syrran istället. :P

Fredag: Bara några få lektioner i skolan. Efteråt gick jag i regnet till Marieborgskolan, målade där en stund(hann nästan klart med blåmålningen, sen är det bara motivet ska ska på), gick i regnet hem till Elin, Elin och jag cyklade till skolan igen(på hennes nya cykel, som inte växlar av sig själv, hahahahah....) i regnet!(givetsvis...) I skolan träffades alla estet bild och formare(ettor, tvåor och treor) och julpysslade, och gjorde potatisporträtt:P Höll på att garva ihjäl mig, vill inte se hur dom blir när dom har skrumpnat ihop!
Jag och Bea delade på en Calzone, tänkte inte på att Calzone typ bara är fyllning, och jag tycker ju det är för mycket jox-mox på vanliga pizzor, men det var gott(när jag pillat bort nästan allt.....). Sen fick jag skjuts på cykel(i regnet:P) till bussstationen. Hann precis med bussen. Bestämde tid med Kurra att han skulle hämta mig i Björnsholm, men gissa vad som händer? Jag somnar på bussen, missar stationen och när jag vaknar har jag kommit en bit ut mot Överum! Första sekunderna efter jag vaknat så försöker jag orientera mig men jag känner inte igen nåt, så jag springer fram till busschauffören och frågar om vi åkt förbi björnsholm, och det hade vi ju såklart.... Men han tvärbromsade och släppte av mig vid vägkanten så fort jag garanterat att jag hade mobil och nån som kunde hämta mig. Så där stod jag, ute i mörkret, i skogen, ringde kurra(höll på att få en hjärtattack först för jag mindes inte om jag hade pengar på mobilen, men det hade jag, puh!) som fick komma och hämta mig. Han hittade mig(jag hade inte kommit så långt). Har varit utan pengar på mobilen länge, men laddade på för nån vecka sen. Annars hade jag väl stått där än i dag!(ja, eller inte...)

Icka gjorde en liknande grej för en tid sen(?), men hon kom längre mot Överum, rätta mig om jag har fel!?

Nu är jag hos pappa, har precis gjort datakunskapsprovet och skickat in det. Var tröttsamt, men inte så svårt.

Ps. har uppdaterat min julklappslista med Chris Daughtrys album.....

1 kommentarer

Icka

08 Dec 2007 17:53

haha ja jag har gjort samma grej =P Man var helt disorienterad när man vaknade xD Tänk om du inte hade ´haft pengar på mobilen :O Tur att du hade de ;-)

Kommentera

Publiceras ej