Pass, städning och övernattning

0kommentarer

Ska fixa pass till polen-resan snart. Måste åka till polisen o göra det. Och det kostar 400:- spänn. Rena rånet*mutter*. Jaja, men då räcker det i fem år och jag slipper skaffa nytt till Spanien resorna.

Har städat en massa här hemma idag också, hela övervåningen är skinande ren, eller den VAR innan jyckarna fick tag på en limpa som dom smulade sönder i sängen*tittar mörkt på dom alla tre där dom ligger i sina korgar*.

Imårrn ska jag få roa mig lite iaf, ska gå på bio med Icka, väninnan, och se på Marie Antoinette. Hoppas att den är värd dom 60 kronorna.

Känner att jag håller på att bli lite snål, måste sluta med det.
Ska försöka vara sparsam med inte snål....sparsam, inte snål, sparsam, inte snål, sparsam, inte snål, sparsam, inte snål........

Känner mig sååå trött nu. Har varit duktig i flera dagar, inte gnällt eller nånting. Och det känns som om jag får stå nu och vara nån slags ta emot och ha medlidande vägg. Alla gnäller över sina åkommor och hur trötta dom är och hur förskylda dom är och hur ont i kroppen dom har och uuusch! Själv mår jag inte heller så bra men kämpar på och har inte sagt ett ord om mina plågor till nån! Tycker att sånt bara gör stämningen dålig och andra mår dåligare av det. Att ge men inte får nåt tillbaka  är tröttsamt så jag har slutat ge nu, är väl ingen lösning på problemet direkt men enklast.

Kommentera

Publiceras ej