Sportlov, Auschwitz och Pina Colada

0kommentarer

Äntligen sportlov, en standardfras, men jag säger det endå;  Äntligen sportlov!
Så jävla skönt att slippa skolan för en vecka. Å ena sidan ska jag mest jobba, få ihop lite cash så jag kan resa iväg sen.... Resa ja, det blir det mycket av det här året.... =D

Har precis fått reda på att alla 9:or ska på skolresa i maj, till Polen, till Auschwitz, helvetet på jorden. Men det ska bli nyttigt. Vi har haft så många temaveckor som handlat om nazismen, och det ska bli "intressant"(kan man kalla det det? Hemskt, groteskt, känslosamt och omstörtande är bättre ord) att få se det på riktigt.
Alltihop kommer kosta 2500;- per person, men skolan betalar 600:- så vi behöver bara betala 1900;- var. Mamma och pappa säger att dom ska betala, men jag vill tjäna ihop till det själv, jag är 16 och vill bekosta min resa själv. Det skulle vara härligt att samma dag som jag åker iväg betala tillbaka alltihop till päronen. Jag flyttar ju snart hemifrån så det är viktigt att visa att jag kan ta hand om mig själv. Men nu kanske jag är lite naiv, 2000 spänn på 3-4 månader? Orimligt? Njaa, jag fixar det. Ska ta varenda ströjobb jag kan hitta(rensa rabatter, klippa gräset, städa, putsa fönstren m.m.).

Dessutom har pappa och hans sambo börjat lägga undan lite pengar varje månad så att vi tre kan åka till Farmors sommarvilla i spanien i höst. Även den resan vill jag bekosta själv. Alltså ca 2000 spänn till. :S Men Icka(min väninna) ska kanske också med så tillsammans ska vi spara pengar och stötta varandra och sommarjobba tillsammans så att vi kan ha riktigt jävla kul i spanien sen. Dricka smoothies och lapa sol på Alicantes varma stränder. Jag längtar!
  <---Alicante*puss puss*

Och som om det inte vore nog så ska mamma, mammas sambo, syrran och jag åka till kanarieöarna den 18 september om allt går som det ska. Vi ska slå ihop våra födelsedagar och fira på öarna där. Och den resan vill jag också bekosta själv, chockerande va?=D Kanske skulle man bara tacka och bocka och åka med på alla dessa resor och låta päronen bjussa men det är inte riktigt min stil.

Så om jag har skött matten rätt så behövera jag få ihop ca 6000;- för att kunna bekosta resorna, men då har jag inte räknat med fickpengar. Men va tusan, lite får jag väl överlåta till föräldrarna. Kanske...

Ha de bra! //Matilda

Kommentera

Publiceras ej