Firmafesten

0kommentarer

Var på firmafest igårkväll som sagt! Först när vi kom dit(till min farbror och hans sambo) så fick vi lite sommarbål och tilltugg. Medans grillen skulle värmas upp så skulle vi göra lite lekar i fyra lag. Jag hamnade med min andra farbror Lasse och John som jag är släkt med på långt håll. Först skulle alla i lagen spika i en stor spik på minst antal hammarslag. Vårt lag vann den ronden(inte tack vare mig:P). Sen så skulle vi köra dart, gick väl hyfsat skulle jag tro. Sen så kom det roligaste. Vi skulle transportera vatten från en hink till en annan (tom)hink under en minut, vi fick göra precis hur vi ville. Några tog det i munnen, men de flesta tog bara och fyllde händerna och sprang sen. Där kom vårat lag delad etta. Sen blev det final, vårat lag tog sig vidare(såklart!) och tävlade mot stenhårda lag ett! Vi skulle stafetta, med en balong mellan benen. Vi vann. vi vann, vi vann! Pappas lag tog sig inte ens till final! Hahaha!

Sen åt vi en massa och sjöng allsång resten av kvällen. Jag var skittrött och redan vid halv 9 började jag bli seg. Men jag lyckades hålla mig vaken!

Kommentera

Publiceras ej