Kung!

0kommentarer

Vi i franskagruppen i skolan spelade idag upp en franskapjäs för 7:orna. Nämligen Askungen, alias Cendrillon. Jag var kung(såklart=D) , men det var ett helvete att försöka ha inlevelse, spela manlig och proper och samtidigt prata högt och tydligt med mansröst. Svårt också att känna sig manlig och faderlig när personen som ska spela min son och därmed prinsen är två decimeter längre än mig. Men det var skitskoj iaf. Ett enda härligt kaos=D
Efteråt på engelskalektionen ska vi vanligtsvis vara halvklass men massor av folk var sjuka så vi var bara fyra och två av dom skulle göra muntligt NP så jag och Chrille satt o snackade skit hela lektionen, på svenska(hysch!).

Nu är det snart helg! Imårrn kommer kusinen från norrland, och på söndag ska jag på bio igen. The departed! Ska bli askul att se den. Nästa film på min "vill-se-lista" är Blood Diamond. Det är premiär för den imårrn men jag har ingen möjlighet att se den då....Sååå dyrt att gå på premiärer, jag väntar hellre nån vecka o ser den för halva priset:)

Kommentera

Publiceras ej