KY-guide

0kommentarer

http://www.kyguiden.se/Docs/Test.aspx
Gjorde testet för att se vilken utbildning jag borde söka.

Jag fick svaret handel/ekonomi/försäljning. Beskrivningen passade in bra men jag har ju valt estetiska bild och form för att kunna bli inredningsarkitekt. Jag får väl använda säljargenen i mitt arbte som iredningsarkitekt=D
Lite coolt att beskrivningen var så träffande;
Du är en extremt utåtriktad person med en osviklig förmåga att vinna över människor på din sida i en diskussion. Inte helt oväntat bor det en liten säljare i dig. Faktum är nog att du skulle kunna kränga vad som helst till vem som helst. Detta personlighetsdrag kan du självklart utnyttja i allehanda försäljningssammanhang och inom marknadsföring. Inom dessa områden kan du dra nytta av din inställning att ett nej faktiskt inte alltid behöver betyda nej, och att ingen stängd dörr inte går att öppna. På vilken arbetsplats du än hamnar kommer du att ansvara för att det blir många personalfester och framför allt att du har kul på dem.

Min förmåga att "prata bort" andra tills dom knappt vet vad dom heter har jag definitivt fått efter mamma! Haha, stämde asbra tycker jag. Att jag är extremt utåtriktad stämmer inte riktigt. Utåtriktad, ja, men inte extremt.
 
Gör testet vetja!

Kommentera

Publiceras ej