Big black-out

0kommentarer

Hade ett matteprov idag, som jag missat när jag varit sjuk, och gissa vad som händer, jag får en black-out! Vi hade prov på kapitlet vi jobbat med den senaste tiden, saker som jag har haft väldigt lätt för och fixat utan minsta problem. För att vara säker har jag även pluggat på bussen så ofta jag kunnat, även fast jag kände mig 100% på att jag skulle klara det lätt. Tar en sista koll i boken innan jag går in till lektionssalen, yes, det satt perfekt fortfarande, nemas problemas tänkte jag. Sen får vi provhäftena och jag förbereder mig på att bara fylla i och lämna in, lätt som en plätt. Haha, men i den sekunden sprang hjärncellerna och gömde sig och jag mindes absolut ingenting! Helt sjukt! Även dom lättaste uträkningarna stirrade jag på som om jag aldrig sett förr! Satt där i 55 minuter och försökte leka fram uträkningarna, men det hade låst sig totalt i huvudet. Sista 5 minutrarna började jag minnas igen, och fyllde i så snabbt jag kunde, men jag hann inte mycket. När jag lämnade in till läraren, så sa jag det, att kapitlet var aldrig nåt problem för mig(har lätt för matte, och är hyfsat duktig i det, inte för att skryta eller så:P), men hjärnan låste sig precis nu. Han förstod på ett ungefär och sa att det var ju bara ett prov av många. Tur det! Blir mitt första IG prov nånsin, i nåt ämne! Satt och fnissade åt mig själv där inne under black-outen, för i det ögonblicket kunde en hop dagisbarn utklassa mig, utan några som helst problem. Så nu har jag berättat för alla, och skrattat gott åt mig själv ett bra tag:D Ska bara tillägga att det var flera som fick IG, av helt normala skäl, så provet var inte helt busenkelt heller!   

Åkte skridskor sista lektionen, åkte inte omkull, utan gled omkring och såg allmänt proffsig ut faktiskt(från min synvinkel). Men nu har jag ont i ben och fötter! Och har fortfarande ont i revbenen efter dansträningen igår(försökte på Elin att erkänna att hon smugit in i mitt sovrum och kört revbenspolka medans jag sov, men hon vägrade:P).

Kommentera

Publiceras ej