Lord of the flies

1kommentarer

Blogg.se har ju legat nere i två dygn nu för serverbyte, så jag har inte kunnat blogga nåt. I helgen så jobbade jag och Icka hos pappa:) Igår var det ju måndag och det vara lika smärtsamt att gå upp på morgonen som alla andra måndagar:P Var helt slut sen när jag åkte hem, råkade sätta mig på en dams handväska och sen så sov jag som en gris hela vägen hem, zzz.... Idag så hade vi ju bild hela förmiddagen, håller på med omslaget till skolkatalogen i photoshop, är rätt kul:) Sen så hade vi en liten svenskalektion, då diskuterade i bara filmen vi sett och boken vi läst (lord of the flies). Den filmen/boken var helsjuk. Barn(mellan 6 och 12 år) som krachar med ett plan och hamnar på en öde ö, där börjar diktaturen härja och dom mördar varann i väntan på räddningen! Wow, påminn mig om att inte krascha med ett plan och hamna på en öde ö med 20 småbarn...
Sista lektionen idag var scenografi, vi exprimenterade med belysningen i aulan mest:) Nästa gång ska vi måla av modeller, som kroki fast dom är påklädda:D Ska bli askul, att måla av och måla realistiskt är det jag är bäst på..

På torsdag ska vi i Es07 åka till Norrköping, se på teater(Romeo och Julia) och shoppa:) Bussen släpper av mig vid E22:an vid 10.45 eller nåt på vägen hem sen, så praktiskt att jag bor här just då:D Bussen hämtar upp mig vid E22:an på vägen dit också. Så jag har sovmorgon till åtta! :D Whihoo! Men jag hade lagt undan 1500:- den här månaden, eftersom jag inte trodde att det skulle komma några speciella utgifter nu, men så dök ju det här upp! Äta mat ute, kanske handla nåt litet... Lite av den pyttelilla sparkassan jag har får jag nog ta av...=/

1 kommentarer

Jag

01 Apr 2008 22:48

Den boken var bland de segaste jagläst under tiden men efteråt så blev jag väldigt ställd och rörd av den, förklarar verkligen att människor inte alls är några bra eller demokratiska varelser

Kommentera

Publiceras ej