Första skolveckan

1kommentarer

Den helkfreaky veckan som gått;

Tisdag: Tog bussen in till stan och hann äta i skolan innan samlingen började:D AHHH vad kul det var att träffa alla igen!!! Galet! Vi fick scheman och lite information sådär, och just det, USB-minnen! Våran klass föreslog innan sommarlovet att varje elev på skolan ska få varsitt USB-minne på 2GB för att kunna bära med sig sina dataarbeten jämt utan att behöva skicka dom via mejl och sånt skit. Så alla SKA få såna(det har kommit till min kännedom att vissa inte har fått det, men det ska ni kräva!).
Gick hem till elin sen för att fördriva tiden tills bussen gick, åt mitt standard mellanmål där, Wasa-knäckis och coca cola xD

Onsdag: Nu börjar det riktiga schemat, bild på förmiddagen, sen samhällskunskap på eftermiddagen, det var intressant för det är nytt ämne och ny lärare! Men läraren var kul och helt okej, passionerad för det han lär ut vilket är asviktigt för att man ska orka lyssna!!

Torsdag: Åkte ut till Ryvenäs för att träffa dom nya estet-ettorna, körde nåt slags korsord där lärarna spelade musik som hörde till olika tv-serier och filmer och vi skulle vara i små lag gissa rätt. Gick väl sådär för vårat lag xD Kom inte på Dallas och MASH men annars så... Var fri tid och sen skulle vi äta och det var så GOTT!!!!! Grillspett, majskolv, potatissallader, vanliga sallader, baguetter och mängder av cashew- och valnötter att strö över hela skapelsen... Fanns mängder med mat alltså! Inte ransonerat som det brukar vara på skolgrejer, alla skulle kunna äta sig mätta 5 gånger om! Grillen gick för fullt i flera timmar... Och faktum är att grillen började brinna, på riktigt! Var ett träskåp under grillen som tog fyr och rätt som det är står allt i lågor... Men dom släckte och fortsatte med maten, slängde bara det som blev svart xD Vid åtta nån gång så var det prisutdelning och sen var det öppen scen, så några band gick upp och spelade, nåt som liknade linedance förekom också, haha... Vid tio åkte vi hem, mamma kom och hämtade mig resten fick skjuts till tåget tillbaka till stan. 

Fredag : Som sagt, jag skulle ha självförsvar, jag hade självförsvar.. Men jag blev besviken:( Började med presentation av sig själv, visade sig att alla killar valde kursen för att dom trodde dom skulle få slåss, och alla tjejer för att dom trodde det var slappt. En kvart efter lektionen börjat så fick vi diskutera i små grupper ett antal frågor vi fått, känsliga grejer. Helt sjukt, vi känner ju inte varann!!! Sen så var det en genomgång på härskarteknikerna(5 av dom), och efter det så skulle vi göra sketcher på hur det kan se ut när dom används. Okej, det var skittråkigt och det kändes som om man var på ett dagis, allting var på en sån låg nivå! Jag lärde mig härskarteknikerna när jag var typ åtta år! Jag vill veta hur man försvarar sig mot en mördare i parken, inte hur man säger emot om nån inte visar en morgondagens läxa(härskarteknik 3 -undanhållande av information).... Vi går på gymnasiet FFS! Vi har frågat och vi kommer inte få lära oss några grepp, ingenting som är värdefullt i en nödsituation... Underbart.. Men jag ska fråga SYV om man kan byta individuella valet såhär sent, eller tidigt, beror på hur man ser det.. Jag måste för jag pallar det inte, jag vill lära mig nåt!

Blev superlångt inlägg nu men jag eldade upp mig lite över självförsvaret XD
Vi hörs, hej då

1 kommentarer

Icka

24 Aug 2008 16:19

Jag vet faktiskt inte, men nån gång på lördagen :) Vi har träning på fredag inför de så antar att vi får veta allt då ;)

Va kul :D då ses vi nog :D



ja suck..så retligt det är!

Kommentera

Publiceras ej