Långt inlägg:D

2kommentarer

Idag gar varit en riktigt bra dag faktiskt:D Bortsett från en liten grej. Hela förmiddagen(8.20-12.20) så höll vi på med en bilduppgift där man fick tänka helt fritt och bara kladda och testa sig fram. Skitkul! Sen så hade vi svenska(jättekort lektion), alla fick låna en speciell bok som vi ska läsa fram till lovet(flugornas herre), var väl inte döroligt direkt, men va tusan. Sen så hade vi scenografi i två timmar, då gick vi till Aulan igen och tittade lite, sen fick vi en bilduppgift eftersom vi inte kan göra mycket mer på scenografin just nu. Vi skulle lyssna på två musikstycken(Beethoven och Grieg) och måla ett abstrakt konstverk till dom båda. Var också kul, vi satt alla o kladdade som dagisbarn, men jag tyckte slutresultaten blev coola xD Lyckades få gul färg på både jeans och kofta=/ Åhhhh... Får se om jag kan få bort det.

Sen slutade vi och nu sitter jag här. Har precis ätit mat från restaurangen, mums!

Sitter och är liiite bekymrad nu, och mitt problem är pengar såklart, detta satyg som inte borde få existera. Var en lång dag idag och en fruktansvärd lunch(maten luktade surt kräks. jag överdriver inte!) oxh dessutom hade jag glömt att ta med mig frukt hemifrån. Så på förmiddagen köpte jag mig en macka och en drickyoghurt, sen så betalade jag tillbaka en hel del gamla lån, en femma här och en tia där, ni vet vad jag menar, många bäckar små.... Självklart blev jag ju hungrig igen vid eftermiddagen(man står sig inte länge på knäckebröd och vatten till lunch) så då köpte jag en macka. Sen så när jag väntade på bussen kände jag mig så trött och hängig så jag hastade in på macken, där dom inte har någonting annat än godis(letade länge och väl efter nötter eller frukt men icke) så det blev en pim pim påse. När jag redan kände mig lagom deprimerad för att jag åt godis så tittade jag i plånboken, vafaan... Lite mer pengar än jag trott hade försvunnit. En struntsumma igentligen, men för mig som ransonerar rätt bra annars och aldrig gör impulsköp blev det lite av en chock att jag inte var medveten om det.

Att jag drabbades av nåt slags dåligt samvete nu är för att jag känner lite press för att jag inte kommer ha råd till min högsta dröm, resa utomlands när jag fyllt arton, se paolo nutini och världen. Hmmm....

2 kommentarer

Icka

26 Feb 2008 20:55

Håll ut! Studiebidraget är 3 dagar bort om det är någon tröst :) Men jag fattar vad du menar, har pengaproblem jag också :/

Jag håller med om att maten, eller det vegetariska i alla fall luktade som spyor! Not nice..

Maria

27 Feb 2008 11:55

Bara du ser till att åka med oss till Spanien så är jag nöjd :) Tills du fyller arton får du väl se till att extraknäcka nånstans..sommarjobb finns de gott om också :)
Puss

Kommentera

Publiceras ej