Le Parkour

1kommentarer

Igår blev det grillat på kvällen, mums, om möjligt ännu mer somrigt!  

Nu håller jag på med ett skolarbet i engelskan. Man ska hålla ett kort föredrag om ett valfritt ämne, jag har valt extremsporten Le Parkour:D Är så sjukt begåvade människor som utövar det, shit...
Kolla videon! Parkours skapare, David Belle(35 år), är det som syns mest.


Idag ska jag försöka ta mig hem ifrån pappa lite hyfsat så jag kan rida, trots att det är sjukt varmt ute. Får ta det lugnt och kanske lite framåt kvällen istället.

Läste en grej nu på expressen. "Josef Fritzl utreds för mord, kidnappning, olaga frihetsberövande, misshandel, våltäkt och incest. Han riskerar 15 års fängelse." Vadå 15 års fängelse??!! VADÅ 15 ÅRS FÄNGELSE??!! Vart är dom rättvisa fängelsetraffen? Varför inte vatten och bröd i en jordhåla tills han dör? Istället får han ett luftkonditionerat rum med alla förnödenheter i bara 15 år . Världen skrämmer mig ska ni veta...

1 kommentarer

Icka

11 May 2008 20:31

Ja det kan jag hålla med om, synd bara att det inte håller flugorna borta också. :P

Så jäkla coolt det är med parkour! ;)

Kommentera

Publiceras ej