Helgen

0kommentarer

Jag vikarierade på hemtjänsten igår igen, och vilken dag! Började med att byxorna sprack när jag skulle sätta mig i bilen. Och inte "ritsch´-åh en liten reva" utan "KRASHBOMBANG -där exploderade alla sömmarna". Kan ju ha haft nåt och göra med att jag haft dem sen högstadiet och de var så slitna att man kunde se igenom dem och kaaaanske för att jag inte är strl 36 längre(men troligtvis inte, de var nog bara gamla och slitna). :) Så det var bara att springa in och byta till ett par andra, ännu äldre men knappt använda, förmodligen för att dom var för små redan då.
Ser jag ett mönster här? Note to self; Köp jeans! Eller tvätta dom du har..

Usch ja, så efter att ha gått hela dagen med uppknäppta byxor och en stickande känsla i fötterna gör jag kvällssysslorna och somnar.. och försover mig! Så istället för en och en halv timme får jag en halvtimme innan nästa assistent kommer och byter av. Och jag är jättedålig på att stressa, istället för att använda tiden väl brukar jag frenetiskt springa fram och tillbaka och svära(det fungerar inte, bara så ni vet). Men idag var jag skitduktig! Jag blev klar med allt och hann precis sätta mig och se nochalant och bekymmersfri ut när avbytaren knackade på.

Tog en tur med Millie på förmiddagen idag, härligt, trots blåst och lite dugg!

Kommentera

Publiceras ej