Tillbaka igen

0kommentarer

Bloggpausen var pga tentaveckan, helt jäkla galet mycket att göra. Jag drogs dessutom med magkramper och nackspärr(ja på riktigt, 2 dagar innan tentan) Jag kunde dock plugga med ryggen och nacken rakt lutad mot väggen och papprena placerade i diskstället, det var både ett triumferande och sorgligt ögonblick när jag kom på det. Nacken höll ihop någorlunda under tentan i fredags, jag skrev i 2 timmar, sov 10min och skrev sen 3 timmar till, men det kommer inte räcka för det löjligt enkla franska revolutionen var totalt raderat från mitt minne. Klassiskt fall av överstuderande, självklara saker bara försvinner. Och det spelar ingen roll att jag skrev en hel avhandling om den globala ekonomiska följden av 1800-talets transportrevolution för man måste vara godkänd på alla frågor för att få godkänt alls.

Igår var det dock roligare för då var jag på stan med Älvsby-Cissi, och jag köpte mig skrivbord, och riktig skrivbordstol! Levereras hit på tisdag eftermiddag, längtar! Fick också tag på ett par jeans, mitt enda par byxor så de kommer användas flitigt, har kört tygleggings och strumpbyxor, men nu börjar det bli liiite kallt.

Idag är det tvätt och städning som gäller, och tänkte göra en pizza till middag senare, framför nån serie på datorn. Mmm, men det är nog allt som hinns med för imorgon börjar det om igen, synd att tiden går så fort, har sett fram emot dessa två lediga dagar i 3 veckor nu och vips så är det söndag eftermiddag utan att man hunnit vila huvudet alls!

Kommentera

Publiceras ej