Vad som komma skall

0kommentarer

Tänkte bara berätta att jag härmed startar en ny kategori, "norrland?" där jag skriver om hur norrlänningar är enligt andra norrlänningar, och om jag håller med eller inte. (Jag duckar för fördoms-kulan där märkte ni det? Jag kommer bara säga vad andra tycker haha, hoppa inte på mig!) Och lite andra konstiga norrlandsfasoner, dialekter osv.

Jag tycker det är töntigt att generalisera, och trodde verkligen inte det skulle vara så stor skillnad mellan södra och norra sverige men herrejösses det är det. Alla fördomar och förutfattade meningar är sanna. På ett bra sätt, de är underbara här. Vi är en ganska blandad mix i skolan, norrbotten/västerbotten/jämtland/lappland och så en och annan söderlänning, så det vi gör på rasterna är att sitta och babbla om allt som är annorlunda mellan.. ja allt. Tänkte skriva ihop "del 1: Inlandsmentalitet" idag, sjukt roligt när jag har fått detta förklarat för mig.

Kommentera

Publiceras ej