Träning och mer om hälsan

0kommentarer

Klockan sju imorse vandrade jag iväg till gymmet/simhallen, med vinterjacka, mössa, halsduk och vantar. Solen var precis påväg upp och det var frost överallt, fint som tusan:)
Simmade i över 2h och när jag var helt utpumpad och knappt kunde kravla mig upp lade jag mig i en varm jacuzzi och bubblade en stund. Låg och myste och filosoferade. Tog en snabb sväng in i ångduschen och bastun men började bli allvarligt oroad att händerna aldrig skulle bli oskrumpna igen så jag gjorde mig iordning och gick hem tillslut, men vilken förmiddag, härligt! Har nu lagat lax i ugnen (halvtinad laxfile i form, på med kryddor, efter 15 minuter 200* häller man på matlagningsgrädde och tjongar in 5-10 minuter till, asgott!) men glömde fota, sorry!

När jag tränar tar jag ganska långa pass, för de första 45 minutrarna, i alla träning, har jag världens sämsta motivation. Det går trögt, jag vill hem, klockan går så lååångsamt och allt är allmänt irriterande. Sen lossnar det alltid och tiden bara svischar iväg tillsammans med allt som trötthet heter. Vad är det, endorfiner? Hursomhelst, skulle jag gå hem efter en timme när det fortfarande är jobbigt skulle jag inte komma tillbaka haha.. När jag var hos läkarna(har 2, ska träffa en till plus dietist snart!) tyckte de att det var jättebra att jag tränade, för smärtlindring och psyket.

Förövrigt måste jag plugga, men INTE STRESSA som läkarna sa. Helst skulle jag ta ledigt från stress/skola och låta kroppen komma ifatt och läka, speciellt nu när jag inte kunnat få något lindrade eller diagnos än(i väntan på prov, fler undersökningar och provsvar, de tror att det är IBS/kolon irritabile, men kan vara crohns sjukdom eller inflammerad tarm) men det är inte så lätt just nu med tentaperiod. Men jag vet inte... hälsan eller omtenta? Det är jobbigt, för magen krampar och värker värre än nånsin så fort jag försöker ta tag och utföra något, får se hur det här går... Jag har en muntlig tenta på fredag, som det är massor att göra på, jag måste lägga i hösta växeln och köra på med den för att ens ha en chans att hinna, och det var precis det jag inte fick göra. Massa beslut att ta! Nåja, jag ska gå och köpa middag till ikväll och fundera på det mera.. Och plugga så gott det går:)

Kommentera

Publiceras ej