Är det såhär det känns för smarta människor?

0kommentarer

Igårkväll hade jag världens energitopp och kunde inte somna, ställde mig och diskade klockan halv ett på natten som värsta byfånen. Med resultat att jag nästan avled när väckarklockan ringde imorse. Men det var bara att kravla sig upp och gå till dagens föreläsning; Ekonomisk historia med fokus på 1800-tal och den industriella "revolutionen". Jag hängde faktiskt med riiiktigt bra, det var logiskt(ind. revolutionen alltså) och som ni vet älskar jag logik, så jag satt där och fattade allt. Det var en fantastisk känsla. Gästföreläsaren var dock irriterande som satan, viftade med en pekpinne hela tiden för att understryka vad hon sa, och satt man på första raden fick man ducka och skydda ögonen bäst man kunde. Galet.

Läkaren ringde i eftermiddag, hade fått provsvaren men jag skulle gå till vc inom de närmsta dagarna och ta ett till prov innan han kunde diskutera det. Great! Är det ännu ett blodprov får de hänga mig upp och ner och ta det från halspulsådern för jag är inte säker på att de kan klämma ut så mycket mer från mina vener.

Imorgon är det global ekonomi som gäller och det är bäst att njuta av stunden för sen är det dags för imperialism och utrikespolitik igen! Sa jag föresten att vi fått fler instuderingsfrågor? 19 stycken á 4 sidor =76 sidor till nästa fredag. I´m lovin it.

Kommentera

Publiceras ej