Morgonpigg

0kommentarer

Jag har ganska lätt för att gå upp på morgonen, förutom precis när alarmet ringer om man är mer eller mindre självmordsbenägen, men när jag väl har vaknat är jag vaken. Upp klockan sex denna underbara dag, pälsade på mig med mössa och vinterjackan och knatade iväg till gymmet, kallt som fasen redan i september... Men det är så mysigt tidigt på morgonen, helt tyst ute, inte en massa cyklister och bussar överallt. Jag tassar in på gymmet och möter bara några simmare och en yogaklass. Träningen går bra, det är alltid trögt i början på passet men lossnar ordentligt efter en kvart eller så och då brukar jag köra ett par timmar tills jag blir hungrig. Hem och käka frukost(havregrynsgröt, keso och banan) och fixa med lunch och middag!

Pasta, ugnsbakad kyckling och sallad med paprika, tomater, soltorkade tomater, ruccola, spenat, mangold, romansallad, champinjoner och fetaost;


Sen blev det inte särskilt mycket plugg idag för räkningar skulle betalas och bostadsbidrag sökas. + Att jag gick till skolan för att kolla tentaresultatet eftersom min lärare är gammeldags och sätter upp det på anslagstavlan istället för att använda nätet, och tji fick han för lappen har fladdrat iväg för längesen. Får vänta till torsdag när de andra kommer och se om vi med gemensamma krafter kan uppbåda ett nytt hos sekreteraren.

Kommentera

Publiceras ej