Plugghelg

0kommentarer

Kan börja med att säga att inget roligt har hänt denna helg, inget rajtantajtan i nöjestäta Umeå minsann, jag har barrikerat mig i lägenheten för flitigt studerande.

Har internet nu i alla fall, det tog några dagar men vad gör det? Jag är ju inte beroende eller så.
När jag först ringde kundtjänst hade jag fel kabel men fick ip-adress ändå, köpte ny kabel, ringde igen för ingenting fungerade och blev plats 31 i telefonkön.. hängde kvar i en halvtimme och avancerade till plats 29, gav upp. När jag ringde några dagar senare var jag plats åtta och efter 45 minuter var det Showtime!! Närminnet svek mig som många gånger förr och jag mindes inte för allt i världen vad mitt problem var... "Ehhh...uhhh... heeej.. mmm, näätverk?.." Men whatever det löste sig till sist och och jag fick ny ip-adress eftersom den första var FEL(!). Man borde anmäla ISPn för värk och sveda samt omkostnader. Nåja internet var igång, jag grät en skvätt och stirrade på startsidan en stund, var alldeles för exalterad för att bestämma mig för vad jag ville göra först i och med återföreningen med den moderna världen.

Numera spinner jag loss på 100mb/s och utan några förhinder, förutom ett mindre meltdown från datorn igårkväll men med mina it-kunskaper(var är f8 knappen? VAR ÄR f8??) är vi på banan igen.








Kommentera

Publiceras ej