Traditionsenligt regnade det idag också.

3kommentarer

Upp tidigt denna morgon också, till gymmet, träna och hem igen! Och det bara regnar, undrar om de verkligen har fint väder här uppe eller om jag ska sluta hoppas? Jag kan räkna soltimmarna de senaste fyra veckorna på ena handen, tamejfan.

Jag sitter och gör seminarieuppgifter, där de som vanligt har försökt trycka in så många svåra ord som möjligt i varje fråga, bara för att göra det hela krångligare. Till på köpet är källtexten på gammelsvenska;
"Jag är god, när man lemnar mig god, och hwilken god är, den är wäl ock sagtmodig. -Deruti lofwar jag ock att wara en fullkomlig god wärdinna, at jag nemligen förwarar och troligen afhåller er från alla onyttiga utgifter, likwäl bör min nödtorft derunder intet lida." "Allt hwad mig sjelf angår, wet jag mästerligen at förtiga; men hwad andra beträffar och deras saker, deröfwer tänker jag icke ha behof att dö af hjärtekämning." osv.
Kul i början, men efter 16 sidor lessnar man och vill bara att de ska KOMMA TILL POÄNGEN...

Men det känns inte så farligt endå för man vet att när man väl kommer till seminariet imorgon sammanfattar läraren det till ungefär "jaha, vad tyckte ni om boken då?" Sen pratar alla i mun på varandra i en kvart och sen är det klart! Och då har vi "ledigt" i en vecka till tentan 0_o Måste verkligen kötta på ordentligt (?..världens bästa uttryck!) med pluggandet då för jag känner mig väääldigt stressad...

Till lunch slängde jag in en stor laxfile som jag nappat(haha) åt mig från fiskhandlaren, i ugnen med diverse kryddor och så och avnjöt med quinoa, bulgur, paprika och fetaost. Blev massor över till middag, då med överbliven sallad från igår istället för quinoa/bulgur och keso för extra protein.. Eftersom jag bor i kommunen-där-solen-uppenbarligen-aldrig-lyser, och jag inte har något taklampa var det svårt med bilderna idag, men jag hängde ut genom fönstret och lyckades fånga lite ljus i alla fall. Och om ni undrar varför jag fotograferar allt jag äter? Jag har lättare för att engagera mig i matlagningen när jag har nåt mål med det, förutom att äta liksom.


3 kommentarer

Maria

28 Sep 2011 18:58

Hörrö...fick du svar på tentan??

Louise

28 Sep 2011 19:51

Haha, här nere i växjö regnar de konstant också!:)

Matilda

28 Sep 2011 22:01

Maria; Inget svar på tentan, lappen hade försvunnit och läraren är på forskarresa(semester..). De kanske har fixat ett nytt till imorgon.



Louise: Då kanske det inte är fel på norrland trots allt!

Kommentera

Publiceras ej