Ja ibland blir det här en matblogg

0kommentarer



Trots förkylning och trött skalle gav jag mig tomatsoppa idag. Min akilleshäl inom matlagning(bland många, det erkänner jag). Så i förebyggande syfte läste jag ungefär hundra recept innan jag började, och sammanställde till ett som nog skulle bli bra. Ja och visst blev det gott, men vad tänkte jag på, med en jättegryta tomatsoppa som skvätter överallt? Såg ut som en halal-fest hade tagit plats i min kokvrå.

Fräs lök och vitlök, blanda i färska/passerade/krossade tomater, en liiiten tunnskivad potatis(!), basilika, grönsaksbuljong och vatten. Koka 20 min, mixa med stavmixer, ha i salt, peppar och eventuellt chili eller caynnepeppar. Klart! Ingen grädde behövs i och med att potatisen gör den lite matigare.. Ett måste att ha till är bröd, antingen som krutonger eller riktiga bitar så man kan doppa.


Min situation just nu: Snor. Frustration. Halsont. Huvudvärk. Lite stress.

Något man dock bör veta om mig är jag har otroligt lätt för att berömma mig själv. Jag skriver cirka en mening, känner mig jättenöjd och går och gör nåt annat, kommer tillbaka och då slår det mig att jag faktiskt gått runt med ett flin för att jag skrivit en mening. Där snackar vi om att ha låga krav. Men många bäckar små... Nu har jag efter ett par timmars effektivt jobbande gjort 1/3 av uppsatsen. Ett par dagar till så har jag det här under kontroll. Heja Heja.

Kommentera

Publiceras ej