29 april

0kommentarer

Igår var en hel pluggfri dag, förutom en snabb konsultation med Cissi över middagen(hon är det allsmäktiga oraklet inom allt skolarbete) om en detalj angående uppsatsinlämningen, visade sig att jag tänkt rätt, se där. Vi käkade tacos som sagt, och en favorit i repris; chokladbakelser. Gott gott gott! Satt och bläddrade i kokböcker, delade recept och pratade minnen från barndomen halva natten. För det är ju sånt normala 20-åringar gör på lördagar haha.

Imorgon har jag möte med min handledare, så idag har jag suttit och hamrat på tangenterna för att få lite mer gjort på uppsatsen. Imorgon är det ju också valborgsmässoafton, de brukar fira med elden på Campus, och det är ju precis tvärs över gatan från mig så jag kanske går tar mig en titt. Jag är fortfarande riktigt förkyld så jag tror det är allt jag kan förmå mig till att göra dock.

Dessutom måste jag passa på att nämna, att Orion debuterade i långdistans på Finnerödjaritten igår tillsammans med sin fodervärd(som tävlat mycket förut på egna hästar). Han var tydligen superduktig och tappade aldrig sugen under de fyra timmarna, klarade veterinärkontrollerna utan minsta anmärkning och lite extra beröm i kanten för trevligt uppförande. Var bara clear round och ingen jakt på placeringar, så de kunde ta det i lagom takt för hans första ritt. Så himla kul!



Hittade bara den här bilden på Orion men den får duga, mobilkamerakvalité.

Kommentera

Publiceras ej