Nu är jag tillbaka

0kommentarer

Nu är vi inne i april och då är det väl dags att uppdatera här lite. Vad har jag gjort senaste tiden?
  • Varit på otroligt många middagsbjudningar, känner mig som Carl-Jan Granqvist minst sagt. Men ack så trevligt!
  • Gick för första gången på kareokebar, jag skrattade så jag fick ont. Kvällens bästa; När en tysk utbytesstudent sjöng "I believe i can fly". Oförglömligt. Kvällens sämsta var kanske att jag av ren slump var där med 12 musiker, inte lätt när man själv tar toner på ren chansning. Men det går ju alltid att mima.
  • Har haft seminarier och skrivit recensioner, och nu är hela april tillägnat b-uppsatsen. Jag ska skicka in en disposition och gå igenom ett första utkast med handledaren på tisdag. Känns stressigt och lugnt om vartannat, en månad går ju fort men samtidigt är inte uppsatsen så stor. Svårast blir att sålla ut vad man ska skriva om. Något riktigt bra är att jag fått toppbetyg på de skriftliga recensionerna så formalian och källhänvisningskunskaperna är redan på plats.
  • Jag har tränat en hel del senaste månaden, nu när vi inte har något i skolan kan jag ta tid på mig i gymmet om morgnarna och det trivs jag med. Har fått bra kondition, och nu under april ska jag köra hårt!
  • Upptäckt det fina med att sitta i "tornet" dvs cafét i lindellhallen bredvid biblioteket och plugga. Allt som oftast är cissi eller någon annan kursare med och det är ju himla mysigt.

Kommentera

Publiceras ej