Helgen

0kommentarer

I fredags var jag på middag hos Cissi med hennes gamla vänner från Älvsbyn/Vidsele(men som bott i Piteå länge nu), så underbart roliga människor. Skrattade så jag grät flera gånger. MEN det blev mycket översättande för Cissis del, vi fattade inte mycket av varandras dialekter haha. Jag har aldrig haft några problem förut, visst är det några ord som är främmande från by till by men de olika norrländska dialekterna är inte svåra alls. Tills jag hörde den här, melodin var helt fel, betoningen var helt fel, massa konstiga ord. Pitemål var definitivt min akilleshäl inom dialekterna.

Vi kom iväg till stan sent men hann till AllStar en sväng, mötte upp fler människor, hade jätteroligt, åt på max och vid trehugget var jag hemma igen. Och hör här; Klockan 8.30 gick jag upp och pluggade. Så det är det jag gjort resten av helgen, läst och läst tills ögonen blöder.

Kommentera

Publiceras ej