Maten återvänder

0kommentarer

Vet att det var länge sen det var några matbilder här, men jag har fotat allt i vanlig ordning. Att fota min mat gör att jag lägger lite extra energi på att laga den. Så det kan jag inte sluta med för då blir det nudlar... Jag är en riktig periodare med mat också, kan snöa in helt på en grönsak eller rätt, det kanske har lite att göra med kampanjer på mataffären också. Har frysen full av broccoli som de nästan skänkte bort... Det är så man fixar budgeten ;)

Det här var bara en liten lunch, så få inte ångest över avsaknaden av...allt. Jag kan också berätta att laxen bara var tillbehör(dekoration som jag ändå åt) för det här var gröna bönor-veckan. ÄLSKAR det.


Sen fick jag dille på att marinera allt. Provade alla möjliga kryddningar. Här kyckling med smak av chili och starka saker(kommer inte ihåg) med spenat, bönor, fetaost och sallad.


Kyckling med vitlök och örter. Nog mycket vitlök för att det skulle fräta igenom påsen och förstöra mitt kylskåp, och jag var lite osäker på hur det skulle smaka så det är därför det ligger bredvid salladen... Men det VAR GOTT SOM ATTAN alltså..


Sen bakade jag ciabatta, och gjorde en massa soppor som jag kunde doppa det i. Men först rosta i olivolja och salt, mmm...


Det här var dock ett tag sedan, har inte orkat ladda batteriet till kameran. Så ni missade kycklinggryta, rotmos, rotfrukter i ugn och hemlagad pizza(som inte fick jäsa klart och fick en decimeter tjock botten väl i ugnen... inte så fint men gott).

Kommentera

Publiceras ej