Grillfest!

0kommentarer

En kompis fyllde 27 så vi fixade grillfest hos honom. Massa folk blev vi! Askul!

Efter att ha sett nästan hela kvarteret försöka tända grillen fick jag kliva in och ta över. Inte för att låta självbelåten men efter ett försök brann den finfint och resulterade i en perfekt glödbädd. Sen agerade jag grillmästare med Staropramen i hand. Jepp jepp.

En gäst hade med sig sin rottweiler, åh vad jag saknar hundarna! Denna var urgo, så fort jag satt ner så kom den och slängde sig i knät. MYS. Och det uppskattades för det var SÅ kallt. Vi hade ändå tur med vädret, men sisådär 7 plusgrader, blött gräs och vind gjorde en helt stelfrusen. Så fort vi blev lite färre med folk kunde vi gå in dock..


Det blev nästan tabberas.





Det blev en så kallad "Bake-off" mellan Einar och Cissi sen. Båda hade gjort efterätt, men det kan ju bara vara en vinnare. Blodigt allvar. Einars 3-lagers-kladdkaka med jordnötssmör och nutellatopping vann. Cissi blev rasande. Det blir duell igen och han skryter om sin utsökta Apfelstrudel så jag vet inte vad Cissi ska kontra med nästa gång.

Det visade sig också att en i klassen är violinist och hade sin fiol med sig. (!!!!!!) Jag förstår inte musikaliska människor alltså.. Hur går det till? Jag fick lektioner i piano som liten men kunde efter ett halvårs träning som mest kriga mig igenom blinka lilla stjärna. Den här människan hade druckit otaliga whisky/cola men höll ändå konsert. Så vi satt i studentkorridorens kök, vräkte i oss bakelser och fick fantastisk livemusik. De andra boende i korridoren skrattade gott, det måste vara suspekt att hämta sig en nattmacka och det sitter en violinist på köksbänken. När det var dags att gå till klubbarna så dansade vi fram till tonerna av vår egen mini-orkester. Episkt.

Efter några timmar på dansgolvet var det finito. Galen kväll, men väldigt lyckad, inte lika fasansfullt som det brukar vara att vara nykter i onyktert sällskap. De är så fina människor allihop.

Kommentera

Publiceras ej