-You want to rock now, rock the night-

0kommentarer

Igår då var jag på middag med bästa Cissi på AllStar här i stan, hon skulle bjuda mig som nån slags tidig födelsedagspresent eftersom vi inte ses i sommar, och det säger jag ju inte nej till! Vitlöksbröd med aioli, bakad potatis, mangosallad, appleslaw, bearnaisesås, grillad kyckling, bakad potatis med örtsmör och sedan passionsfruktcheesecake, vit choklad, bär, grädde och chokladpannacotta. My god. Så gott.

Sen väntade vi hemma hos mig för vi hade sedan länge bokade biljetter på bandet Lillasysters spelning vid NH här bredvid. Lillasyster om nån kanske minns, som kanske är mest kända bland vanligt folk för covern på Rihannas hit Umbrella för några år sedan.


Vi kom dit och rockade till DJ´n som spelade Black sabbath, Iron Maiden, Judas priest, Danzig och... In Flames och Hammerfall? Jag minns inte allt och det enda jag känner igen var ju det lite äldre, men det var ASKUL! Och när Lillasyster kom upp på scen blev det galet, vilket tryck. Bara 40 pers i den lilla klubben men jäklar vilken stämning. Otroligt otroligt bra live. Efteråt hängde bandet hängde kvar och snackade med oss som var kvar och de är ju hur goa som helst.

Innan hemgång spelades Bon Jovi och Europe så det blev mycket headbangande, luftgitarrspelande och lufttrummande. Hoppade och landade till varje slutnot. Lite töntigt kanske men det blev en otroligt lyckad kväll i alla fall. Precis i början fick vi dessutom reda på att Sverige hade vunnit hela Eurovision, det gjorde det ju ännu bättre!

Nu är det tillbaka till verkligheten, jag sitter och studerar den demografiska transitionen i västeuropa, ska skriva en recension på strukturer och stragerier vid familjebildning i sverige. Vilken kontrast.

Kommentera

Publiceras ej