Kör på obefintliga energireserver nu

0kommentarer


Observera att de understa böckerna är gjorda på grovt gulnat papper, inte har någon framsida och titeln är tryckt på ett klistermärke och ditsatt. Sånt är inbjudande och lockar till läsning.

Är helt slut men imorgonbitti ska en sammanfattning på två böcker lämnas in. Som vi fått två dagar på oss att läsa och skriva. Och till på måndag ska nästa bok ha lästs. Det är i alla fall tre dagar, det är lite mer humant!

Sitter och skriver nu, om könsmotsättningar i statsadministrationen vid sekelskiftet och den manliga maktsystemet i statsbyråkratiska organisationen.  Dagens citat (om hierarkin i statsorganisationen och kvinnors ställning)"Hierarkin är ju inte funktionell i sig utan ett resultat av samhällets omgivande hierarkier och att de patriarkala dragen i staten svarade mot en social verklighet utanför myndighetsdörren". Det är bra böcker men jag vill slänga allt åt helskotta och sova.

Nu ska jag försöka få någon ordning på det här och sen sova några timmar. Imorgon ska jag ta en till löprunda, gå ner till centrum och hämta ut fler böcker på stadsbiblioteket, köpa en stor godispåse och lägga mig i sängen och glo upp i taket tills hjärnan är redo att greppa mer information. Jag tänker inte läsa något på hela kvällen. Ha! Jag ska VILA. Längtar. Kanske se några avsnitt av någon serie, eller en film. Troligtvis kommer jag somna med näven i godispåsen och snarka ljudligt redan vid sjutiden, men man kan ju alltid drömma.

Kommentera

Publiceras ej