Lördagspaj

1kommentarer

Igårkväll ringde en kompis och frågade om jag ville komma och käka nybakad äpplepaj. Vad är det för fråga? Jag hade jackan på och var på väg ut genom dörren inom två minuter. Äpplepaj, glass och saft en vanlig lördag minsann! Men sen skulle jag ju ta bussen hem, och jag och den nattliga kollektivtrafiken går ju inte direkt hand i hand. Det var packat med festprissar och när jag sitter och försöker koppla bort ölburkarna som flyger i luften och paret som i princip sitter i mitt knä och hånglar så märker jag att en vinglig kvinna ca två meter bort stirrar på mig, och när vi får ögonkontakt säger hon väldigt högt:
"DU! Jag känner igen dig!".... "Jag känner FAN igen dig!". Ganska aggressivt, kan jag påpeka. Jag blir rädd, kan jag också påpeka. Men tjejen bara stirrar med rynkad panna och funderar verkar det som. Sen säger hon; "Men det är inte du va?"(Jag vet inte riktigt hur man svarar på det, så jag försöker se oförstående ut) "Nää det kan det inte vara.. Men du ser ut som hon i Underworld... Vafan heter hon nu då... Rhona Mitra!". Alltså gissa min glädje när det visar sig att den här överförfriskade människan inte förväxlat mig med någon högstadiemobbare eller nån annan som hon möjligtvis ville utkräva hämnd på, utan en skådespelerska. Och jag sprang direkt hem och googlade såklart.
 
Rhona Mitra;
 
 
 
Ja visst är det nåt!? Ansiktsformen, eller näsan..

1 kommentarer

Maria

23 Sep 2012 21:05

ja, ni var fan lika!!

Svar: Jag tycker det också!
Matilda

Kommentera

Publiceras ej