Regnoväder

0kommentarer

Träningen senaste veckan har jag fokuserat på bålmuskulaturen, (Börjar få ont i ryggen av allt stillasittande pluggande) men framför allt har jag kört hårt med magmusklerna. Och igår morse vaknade jag tidigt av krampen från helvetet, i de översta musklerna på magen och sidorna. Seriöst, trodde revbenen skulle böjas ihop och säga 'Snap'! Och klockan kvart över fem på morgonen är man ju inte jättesugen på att gå upp i brygga för att tänja ut dem, så jag slängde på varmvattenflaskor och försökte tafatt liksom kavla ut muskelhelvetena. Efter ett par omgångar av det så blev det bättre. Jösses liksom! Känns som lite väl mycket drama för ett par crunches och höftlyft?! Jag höll mig till en halvtimme yoga och en timme pilates resten av dagen....
 
Har lagat rotmos, eller ja... morötter och blomkål. Typ rotmos. Det blev gott! Och tomatsoppa, som också blev god, trots att den mest innehöll lök. Och ja som ni märker är det fattigdagarna innan studiemedel och lön just nu. Idag borde det dock ramla in på kontot, men åka och handla det gör jag först imorgon. Det är hemskt väder här idag. Ska bara förbi skolan en sväng och gå på ett möte om en skolresa till Paris vi ska göra med klassen nu i höst. Tyvärr kommer det mötet förmodligen dra över så jag inte hinner till aktiespararkursen. Men jaja, så är det ibland!
 

Kommentera

Publiceras ej