Söndag

2kommentarer

Fredagkvällen var riktigt riktigt rolig. Oj så kul att se alla(nästan) igen.
 
Idag håller jag på och läser nya litteraturen, på måndag klockan tre börjar kursen i sociologi. Och jag är skitnervös. Usch usch usch. Massor av grupparbeten står på schemat, totalt annorlunda mot senaste terminen som har varit helt självständigt. I välkomstbrevet till den här sociologikursen fick vi ett tips om att det var bra att starta i god tid med böckerna för det var MYCKET att läsa. Jag kollade snabbt och det var 350 sidor till första föreläsningen. Pffff! Lätt! Dessutom har man samma bok, i sju veckor! Jag är otroligt tacksam och ödmjuk för det faktum att jag hade historia A och B innan detta. Det sätter liksom ribban.
 
Har handtvättat alla stickade tröjor också som blir så fula i tvättmaskinen annars. TRÅKIGT. Men nu är det gjort.

Jo och sen har jag sprungit intervaller ute i spöregnet. Spurta ett varv, vila, spurta, vila, spurta, vila. 7 varv. Hem igen och lägga sig på hallgolvet, frustande och pustande. Min fjärde springtur här i Umeå sen jag kom tillbaka, så härligt!

2 kommentarer

Erika

02 Sep 2012 20:37

Hur långa intervaller kör du? :)

Matilda

03 Sep 2012 07:48

Olika varje gång, men jag har inte klocka med mig, så jag räknar alltid avstånd inte tid. Igår var "varven" ca 400m, och jag sprang fort för att bli klar innan jag blev dränkt. Just igår var också vilan helt stillastående i ca en halvminut. På längre sträckor i lågt tempo märks min dåliga kondition mer(ingen uthållighet :P), så mina vanliga intervaller blir vanligtvis mellan gå/jogga, inte springa/spurt haha! Och då är det väl ca 1,5 km, gå 500 m, springa 1,5 km osv. Men jag varierar nästan alla pass, beroende på om det är backigt, kuperat osv. Eftersom jag inte riktigt är i det stadiet än då jag kan springa någon längre sträcka kontinuerligt, fungerar intervaller ganska bra. Är nog bra träning att pressa pulsen för en duktig löpare också. :)

Kommentera

Publiceras ej