Spontan dag i Örnsköldsvik

0kommentarer

Ja igårkväll ringde en kompis och lyckades locka med på på en tripp till Ö-vik. Hon behövde köpa nya vinterkläder och ville prompt till Utekompaniet som ligger bredvid fjällrävens fabrik. Vi hittade fler som ville med så vi blev ett gäng och imorse åkte vi iväg. Och den där butiken var ju inte lätt att hitta. Först tåg en timme, sen buss, och till sist gå de sista kilometrarna. När vi väl kom fram visade det sig att de mesta var på toook för dyrt, visst visst, 40% rabatt på en jacka är ju okej, men när jackan från början kostade 4900:- är det ju en fis i havet. Så jag höll mig till detaljerna, hittade tex en massa sockar och strumpor i funktionsmaterial som var nedsatta, så jag blev nöjd!
 
Alldeles svultna letade vi oss tillbaka till stan och käkade middag, och jag kom hem nu för en timme sedan. En jätterolig dag, med toppenväder! Och jag älskar Övik, blev lite kär i den lilla staden när jag var hos elin och gjorde palt, men nu i höstens vackra färger var det ännu finare....
 
 
 
På en halvö låg en kyrka! Tror vi. Eller så är det någon som byggt en väldigt spektakulär villa.
 
Det här var en fullsmockad loppis vi hittade. Herregud. Herregud. Vad mycket saker.

Kommentera

Publiceras ej