Senaste månaderna

0kommentarer

Ni var det länge sen jag skrev så kommer göra en supersammanfattning av flera månader här. Börjar med julen hemma:
Jag och gulle-syster som skalar clementiner åt mig. Hela julen var underbar och idyllisk! 
 
Finns inte ord över min lycka att få krama om odjuren igen. Ville bara krypa in under skinnet på dem och bo där.
En av alla tidiga tidiga morgonpromenader. Strax efter jul satte jag mig på bussen till Karlskoga för att fira nyår, och jag hade det oförskämt bra hos familjen Eklund m. vänner. Nyårafton var helgalen och hur kul som helst! Sen var det dags för mig att tuffa vidare mot Stockholm för ett par dagar hos syrran m.fam. Tyvärr hade jag dragit på mig någon bacill och låg mest och hostade och vågade knappt ta i min systerdotter, men fint att se dem igen hur som helst.
Karlskogagänget! Fina människor allihop.
Så här såg det ut när man kom hem till Umeå igen. Fint som snus. 
Vi såg en spelning med First Aid Kit. Oj oj, riktigt riktigt bra.
 
Lite fester med Trivial Pursuit anno 1979, typ. Tar en evighet och frågorna är hur svåra som helst. Om jag minns rätt vann jag och Hanna mot grabbarna ändå HAHAHA.
Årets Bokrea besöktes både en och tre gånger och ett par fynd fick jag med mig hem. 
Vi läser juridik denna termin och varje dag spenderades begravda i lagböcker. Vi bakade för att hålla gnistan uppe. 
En av alla många långa dagar på juridik. Arvsrätt: Vad händer med Hjalmars tillgångar om han förolyckas? Han har fru, exfru, mor, två barn där med förstefrun, en med nuvarande frun och en oäkting och sjuttielva barnbarn och ett specialtestamente med frun. Ja ungefär så.
Besökte bildmuseet här i Umeå. Totalt förbjudet att fotografera så här har ni en bild.
 
 Ett möte med vår studentförening på ett av mina favoritcafeer. 
Nu till något mer spännande. SNOW WARS. En snöbollskastartävling som anordnas på universitetet. Vi skrapade ihop ett lag och representerade Humanistiska Samhällsprogrammet med inriktning Historia. Skulle gissa att det var första gången. Vi var lite oförberedda då det blev klart kvällen innan att vi kunde medverka. Folk i de andra laget har laddat, gjort flaggor, skaffat uniformer och skidglasögon och specialhandskar och druckit energidrycker. Jag tog på mig en mössa. Men gissa vad? Vi kom trea av 16 lag. 
Med enkronor och snöbitar lade vi snabbt upp en spelstrategi.
Såhär såg spelplanen ut. Man fick krama ett par hinkar snöbollar inför varje set. Startade längst bak och när visslan tjöt fördelade lagen ut sig vid skydden och kastade sen loss. Målet var att ta det andra lagets flagga. Blir man träffad är man ute. 
Frusna, ömma, trötta, men glada. Och lite förvånade. 
St. Patricks day firades på favoritpuben med goda vänner! 
 
Gick även på en humanistsittning. Otroligt kul! Folk från idéhistoria, museologi, media, arkeologi, historia osv blev serverade trerätters och det var quiz och spex hela kvällen och natten.
 
Förfester hemma hos mig minsann. Jag har många stolar i min ägo som ni ser! Och den som finns sitter jag själv i, som sig bör. 
Här ser ni mer av min lägenhet. Spännande.
Här skär jag lime.
Här bryter jag lite arm med Hanna. Jag vann.
Historikerna ute tillsammans.
'
Påsk firades i familjen Eklunds stuga strax utanför Umeå. Så jäkla fint!
Badade badtunna under stjärnorna, jepp jepp. 
 
 
Poserandes framför stugan ute på isen.
Spelade diverse spel inomhus. 
ÅKTE SKOTER OH MY GOD. Klamrade mig fast vid Arvids syster som om livet hängde på det, vilket det säkert gjorde. Det är så himla mänskligt när någon säger "Håll i dig nu" och man tar ett mantag tänker "Jaja jag håller i mig" och så WOOOOOSH kör skoterjäveln iväg och man känner starkt att man borde haft något slags bälte och bultar genom fötterna för inte tusan höll man i sig ordentligt. Jag åkte dock inte av, och det var jättekul!
Norrland i ett nötskal. Folk kommer från alla möjliga håll över isen för att samlas i en stuga och dricka norrlandsguld och grilla ett par grisar. Och röra i såsen iklädd skoterställ. 
Dagen-efter-påskafton
Åkte och såg Björklöven-Tingsryd! Som nuvarande Umeåbo är man ju Löven-fan såklart... Men mitt småländska hjärta klappade för Tingsryd. Speciellt när en Tingsrydspelare blev helknockad och blodade ner isen kände jag ATT DET DÄR ÄR FAKTISKT MIN LANDSMAN. Sluta bua. 
 
 Vi laddade för sveriges största inomhusfestival Umeå Open genom att grilla hos goda vänner. Härligt!
 
(Jag sitter närmast kameran)
Mando Diao var höjdpunkten. De var sjukt bra.
Ja då var det klart! Såhär ser det ut hos mig just nu.
 
Kram kram!

Kommentera

Publiceras ej