Våriga maj i Umeå

1kommentarer

Ni missade väl inte chokladbollens dag 11 maj?! Själv firade jag med olika hembakade sorter både dagen innan och fram tills...nu. 
 
Helgen spenderades sedan delvis hos vänner i Teg. Och trots regn och storm kom solen fram och strålade in  på deras balkong under kvällen. "Solen skiner alltid i Teg". 
Såg på bio i söndags, Star Trek: Into darkness. Inte min genre, men hyfsad ändå. Och såhär fint såg det ut på vägen dit! Klev upp i en rabatt, och bad Arvid hålla utkik efter "kommunen"...
Sen dess har det varit otroligt varmt och skönt, och så ska det tydligen fortsätta! Jag har morgonsol ute i loftgången mellan 8-10 ungefär och det är ju perfekt att sitta där ute med frukosten/mellanmålet, läsa lite nyheter och göra lite nytta. 
 
 
 
Och efter frukosten sitter man kvar och läser en bra bok. Den här är den nya jag påbörjat. JÄTTEBRA.
 
Har lyckats hitta mig en lång spegel. Alldeles gratis! Har klarat mig bra med lilla badrumsspegeln i två år men nu får man se sig själv i helkropp haha. Blir en chock. 
 
Iikväll var det grillfest för att fira en klasskamrat på hans födelsedag! Dövarmt ute! Han fick bland annat Njals saga, dikter av Jonathan Pope och Nils Oscar-öl. Ja vi är ju humanist/historiker trots allt. 
 
Grillade marshmallows. 
 

1 kommentarer

pappa

18 May 2013 22:34

har du kollat så att personen som drack tändvätska
på grillfesten mår bra idag!?

Svar: Hahaha, kanske bäst att ringa runt och kolla!
Matilda

Kommentera

Publiceras ej