Leta bostad, allt från soprum till etagevåning godtages

0kommentarer

Vi är i lägenhetsletartagen här, jag och Marcus. Det går inte riktigt det här, att jag lever i kappsäck och spenderar nätterna på jobbet för att sen rusa hem och dagsova i min lägenhet och så genast gå till honom för att ens hinna ses innan det är dags för mig att jobba igen. Min lägenhet blir bara förvaringsplats för mina grejer och nästan fyratusen kronor i hyra för förvaring är lite väl mastigt. Men vi lever båda så litet (20 respektive mina 25 kvadrat) så behöver finna oss något med lite mer benutrymme om vi inte ska slå ihjäl varandra i lappsjuka första veckan. En trea(separat sovrum är nästan ett krav i och med mitt nattjobb och även hans jobb i hamnen som är på väldigt blandade tider, vi måste få sova ostört när den andra är vaken) vore toppen, men större skulle också gå om vi då tar in en inneboende tills vi behöver de extra rummen själva. Bara att leta på! Vi har ju i dagsläget en sammanlagd hyra på nästan 7000:- så det räcker till mycket om vi bara hittar något.
 
Och tack gode gud för att min syster klämt ut den där ungen nu för den långa väntan var tusan inte bra för min hälsa. Har drömt om henne varenda natt tror jag! Allt ifrån att hon inte alls var gravid utan laktosintolerant, till som igår natt då jag drömde att hon fick förlossningsdepression och försökte slå ihjäl mig och hundarna. Ja jösses, nu hoppas vi på att det lugnar ner sig snart. 
 
Ska dricka upp mitt kamomillte och sen sova, imorgon är det jobb! 

Kommentera

Publiceras ej